måndag 11 januari 2010

Våra två snötigrar

Både Zammy och Mille ÄLSKAR att vara ute. Däremot skiljer sig deras åsikter åt vad gäller att vara ute i snö... Mille ÄLSKAR snö, Zammy kan gärna vara utan. Här kommer lite bilder på gosegrabbarna när det var minus 15 ute, riktigt kallt om tassarna alltså;

Zammy och Mille snötiger
Zammy börjar alltid med att gå nära husväggen för att undersöka om det inte finns någon snöfri plätt ändå... Inte idag gubben!!

Zammy och Mille snötiger
Mille stövlar mer på rätt ut, även om det är kallt till en början...

Zammy och Mille snötiger
Sedan är det ju bara att trampa på. "Det här är ju kul ju, mamsen!!"

Zammy och Mille snötiger
"Nä, jag tar nog och börjar min ronda här inne jag... det nyper i tassarna liksom!!"

Zammy och Mille snötiger
"Kom nu rödis, det är en massa vitt här borta med!!"

Zammy och Mille snötiger
Här trampar Mille igenom skaren och tycker det är lite läskigt ändå...

Zammy och Mille snötiger
Zammy försöker verkligen, till varje pris, att undvika att göra egna spår i snön... När man kan gå i andras fotspår, varför göra egna??

Zammy och Mille snötiger
Tar sig försiktigt från ena stora fotsteget till nästa...

Zammy och Mille snötiger
"Mamsen, det är faktiskt kallt här, fortsätt gå lite nu så jag slipper sitta här hela dagen..."

Zammy och Mille snötiger
"Såja, det är bra, jobba på nu!"

Zammy och Mille snötiger
"Sh-t, slut på spår..."

Zammy och Mille snötiger
"Då tar vi en tasstvätt istället..."

Zammy och Mille snötiger
"Mamsen, fåglarna skäller på mig... får de verkligen göra det??"

Zammy och Mille snötiger
"Ja, de skäller verkligen mamsen... kom hit så ska jag jaga er, era läckerbitar!!"

Zammy och Mille snötiger
"Men mamsen, vad har farbror Vinter gjort med mitt äppelträd? Det är ju HELT VITT ju!!"

Zammy och Mille snötiger
"Brr, kallt. Men jag SKA vara ute lite till..."

Zammy och Mille snötiger
"Nä, nu blev jag blöt i luddrumpan... Jag har fått nog. Jag går IN till VARMA BRASAN!!"

Zammy och Mille snötiger
"Det är inte LIKA kallt om man sitter med en tass uppe åt gången..."

Zammy och Mille snötiger
"Fast nästan..."

Zammy och Mille snötiger
"Mamsen, är det inte dags att du stickar tassvärmare snart...?"

Zammy och Mille snötiger
"Jag menar, jag kan ju inte sitta med en tass uppe hela tiden, hur skulle det se ut??!!"

Zammy och Mille snötiger
"Mmm, brasa sa du Zammy... Jag kommer! Jag kommer!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mjurr! Jag skrattar morrhåren av mig. Ni ser ju verkligen lustiga ut i den där djupa snön. Klart godkänd strategi att sitta med en tass uppe hela tiden, jag använder den själv nämligen.

Pius sa...

Ni slipper åtminstone ha matte hängande efter er. Vet ni hur svårt det är att jaga koltrastar med en matte hängande i kopplet, för att inte tala om hur tung hon är?

Sangi

Dui och Deco sa...

Vilka fina bilder på er! Ni är tuffa som knallar ut i snön! För oss räcker det med det lilla som har kommit in på altanen! Tasskram

Sandra sa...

Härliga bilder på de vackra snötigrarna! O visst har Mille börjat odla mer man än han haft innan? Kan man behöva i kylan. Såå fina båda två. Nosgos till båda o kram till matte!

mooch sa...

Mille är helt klart mer smålurvig nu än tidigare. Om man jämför foton från i somras med nu så är det faktiskt en väldig skillnad (tro det eller ej Inkan *smile*) men han har ju LÅNGT kvar till Zammys sommarpäls (som egentligen är vinterpäls). Men, den som väntar får se =)

Inkan o Ligan sa...

hm..... fan trot va ?!
Söt är han iallafall med tassen vädret.
jaja.......... cooool då.
*ler*