måndag 22 november 2010

Kycklinghalsar? Är det verkligen mat??

Jag var igår på lite arbets/fikabesök hos Inkan ;) och fick då med mig lite kycklinghalsar hem för att mina två ligister skulle få testa detta. Kycklinghalsar är tydligen "the food of choice" för Ligan så det borde väl kunna gå hem här med...

Mille och Zammy testar kycklinghalsar
Mille försöker tappert testa nya maten...: "Mamsen, jag är inte helt 100 på att det här faktiskt är mat... är du säker på att det inte är en leksak??"

Mille och Zammy testar kycklinghalsar
Zammy vägrade helt att tugga på nya käket så jag försökte muta honom genom att lägga några skinkbitar ovanpå... skinkan gick ju ner men...

Mille och Zammy testar kycklinghalsar
Mille: "Se mamsen, jag är helt ÖVERTYGAD om att det är en leksak..."

Mille och Zammy testar kycklinghalsar
Zammy: "Är du helt 100 på att man ska äta det där Mille?? Jag är GRYMT skeptiskt. Tycker det luktar lurv... eller tja... fjäder luktar det faktiskt...!"

Mille och Zammy testar kycklinghalsar
Zammy: "Mamsen, min skinka är slut..."
Mille: "Men om jag gnager från det här hållet..."

Mille och Zammy testar kycklinghalsar
Mille: "Himla segt det här du... de kommer inte portionsförpackade med sås från Mjau tro??"

4 kommentarer:

Max och Måns sa...

Kyklinghalsar??!!
Lät bra skumt tycker vi.
Fanns det någon bra sås till?

Dui och Deco sa...

Räkor är bra eller lax..Men bolla runt med den där halsen kan man ju göra!Nosbuff

Unknown sa...

*asgarv*
Jaha, mitt tilltag såg ut att gå lysande ser jag.
Vi får tydligen testa Olivers istället. *fniss*

Sol-Måne sa...

Ska man äta det där? Undrar katterna här.
Zizze tycker att torrfoder är mat. Kött oc fisk i sin naturliga form är nåt ytterst ointressant.
Måne gillar kött, fågel, fisk men då ska det vara i små ärtstora bitar.