söndag 29 januari 2012

Soffmys á la Zammy!

När det kommer till att umgås så har Zammy hittills tagit följande inställning: måste vara i samma rum men absolut inte i eller på samma möbel. Denna regel gäller för både människor som djur. Han skulle nog hemskt gärna sova nära Mille men det tillåter inte han, tyvärr.

Så döm om min förvåning när jag en riktigt förkyld dag sitter i soffan under en filt och hur Zammy hoppar upp bredvid och gosar ned sig på filten. Jag gjorde ju då givetvis misstaget att klappa på honom, något som han visade sin "avsky" emot och givetvis undanbedde ytterligare kontakt. Men det var ändå så himla mysigt att ha honom bredvid, nära!

Detta har nu hänt ett antal gånger till de senaste dagarna och sist gång så hade jag en "kamera" (ok då, en mobil) inom räckhåll;

"Nu är det så här mamsen att jag hade tänkt att lägga mig här vid dina ben i MIN soffa så INGET gosande nu, jag ska bara MYSA, ok?!!"

"Om jag lägger mig ned lite avvaktande så kanske du inte är där och klappar med en gång..."
"Bra mamsen, nu känner jag att jag kan slappna av och gosa ned mig i filten, jag med!"
"Men med tanke på att jag vet att du kommer att vilja gosa snart så lägger jag mig längst ned i soffan där du inte når... tihi!!"

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Det närmar sig..Nosbuff

Inkan utan ligan sa...

Åh vad härligt kram
Puzzel ligger ju alltid med mig i soffan :-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jag gillar inte heller att bli gosad på när jag ligger i MIN soffa.
Ligger gärna bredvid precis som du :)