tisdag 14 oktober 2008

En riktig tiger käkar tigerbalsam!

Det är ju höst och lite förkylningstider och dags för diverse konstiga kramper. Jag var ute och "rensade" lite i trädgården igår och hade väl lite för lite på mig kring ryggslutet. På kvällen känner jag hur det drar till ordentligt i ryggslutet... aj aj. Både igår och idag behandlade jag det med lite tigerbalsam (alltid bra med lite extra värme) och när jag ligger och försöker stretcha och sträcka ut ryggen ordentligt, vad händer då tror ni???

Zammy kommer fram och börjar lukta på den hand som jag smörjt in tigerbalsamet med. Jag tänkte, "där kan han ju inte stå kvar så länge"... Men, vad tror ni händer...? HAN BÖRJAR TVÄTTA MIN HAND! Jag blev så full i skratt så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. De flesta (både djur och människor) brukar ju rygga undan lite för doften av tigerbalsam och det kan få ögonen att tåras lite... O nej, inte när det kommer till Zammy inte. HAN TYCKTE DET VAR GOTT!

Det verkar inte ha gått någon nöd på honom nu ikväll, jag var rädd för att något skulle hända men allt verkar ok. Nu var det ju inte speciellt mycket han fick i sig (jag hade tvättat händerna ordentligt innan) men ändå...

KNASIGA TIGER-KISSE!

Zammy the Tiger-kitteh!

Inga kommentarer: