fredag 28 maj 2010

Jag behöver en rekommendation!

Här behövs det hårda tag, jag behöver helt klart en rekommendation! Zammy sätter sin VINTERPÄLS till sommaren vilket tyvärr resulterar i en mängd med tovor, speciellt mellan bakbenen och ut på magen och i "armhålorna" vid framtassarna. Jag har tyvärr ingen tovskärare eller annat verktyg utan endast en mirakelkam. Behöver jag säga att jag inte står på hans favvolista när jag försöker ta bort tovorna...

Mitt problem är att det finns så himla många verktyg för att ta bort tovor där ute så jag vet inte vad jag ska välja. Vissa av dem är ju även tämligen dyra så det vore bra med en rekommendation om vad som är bra att ta bort tovor med. Zammy får ganska stora tovor som sitter precis invid huden vilket gör att klippa med sax börjar bli helt ohållbart. (Och bara så ni inte missförstår, numera kammar jag honom ofta och han är badad med bra inpackning, schampoo och balsam så den övriga pälsen är helt underbar).

Vad kan ni rekommendera för att på ett smidigt (och så smärtfritt som möjligt) ta bort tovor? Zammy tackar på förhand för kammen vill han inte veta av så mycket mer!

Zammy med vinterpäls lagom till sommaren
Inkan har tagit bilden

3 kommentarer:

Skat-Ann sa...

Brukar sno Makens trimmer som han använder till mustaschen. Den är tyst och sladdlös.

Inkan o Ligan sa...

Du kan låna min tovutredare ett tag om du vill.
Och sen är det ju de råden jag fick med Tengel.
ledsen
Fullständiga utställningsbad.
Först inpackning, sen schampoo och sen balsam.
MEN, det finns ett balsamschampoo du kan köpa.
Jag har det och det är helt underbart.
Hör av dig !
Kram

mooch sa...

Har nu testat enda trimmer jag hade (Lady Shave) utan resultat över huvud taget, tack och lov för Zammy kanske =)

Inkan, jag lånar gärna tovutredare av dig. Förra gången jag lånade hade ju Zammy inga tovor så det var inte så lätt att testa då. Sista gången jag badade honom så var det fullt utställningsbad med inpackning, utställningsschampoo x 2 och utställningsbalsam. Han var inte speciellt imponerad ;) Men, det är väl bara att fortsätta tills det blir bra, fram tills dess lånar jag gärna och testar så jag vet vad jag ska köpa, det är ju en djungel av produkter där ute!