tisdag 11 september 2012

Nattligt sängbesök

Grabbarna har ju som bekant fått en tvåbent lillasyster under sommaren. Mille är den som varit mest skeptisk men börjar nu absolut lätta upp. Både Zammy och Mille vill vara i samma rum som hela familjen även om det innebär en skrikande bebis. Bara härom dagen så hoppade Mille upp i en angränsande fåtölj och stirrade stint på mig när jag inte fick tyst på den skrikande bebisen. Såg ut som han gav uppmaningen "men, gör något då, hon är ju ledsen"!

Denna incident gav mig dock lite hjärtsnurp. Både katterna har hållt sig undan från syrrans säng vilket har varit skönt. Ingen risk att katten lägger sig på henne. Zammy har dock smugit upp när vi alla sovit och knött sig ner vid fotändan. Helt ok.

Mille brukar sova hos mig på nätterna. Han vandrade upp mot sin vanliga plats vid min kudde men fick för sig att helt plötsligt stanna, sträcka ut en tass och känna lite på syrrans madrass och sedan ta ett SVANHOPP rakt ned i hennes säng. Tack och lov var det vid fotändan. Jag hann inte reagera för han brukar ju som sagt hålla sitt avstånd. Sedan knödde han ned sig där och la sig för att sova.

 Det går som sagt framåt med syskonkärleken =) Mille

4 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

Det var ju precis som jag trodde *L* De håller koll på sin nya lillasyster och vill att hon ska ha det bra. Speciellt då Mille gav dig "order om" att trösta liten ledsen lillasyster!

Kram
/Julia

Matte Mia sa...

Vad roligt! Kram Mia, Tyzon och Zoe.

Unknown sa...

Men goaste Mille då.
BÖrjar bli blödig på gamla dar tror jag. :-) Tazz&Kram

Anonym sa...

Vi förstår att det är en stor omställning för både två- och fyrbenta. Skönt att det går framåt! :)