torsdag 4 juli 2013

Pappsen lagar smitskyddet

För ett tag sedan skrevs ett inlägg om att Zammy hade börjat klättra över vårt staket igen. Det blev bråda tider med att laga det eftersom Zammy smet 2-3 gånger om dagen om han fick vara ute.

Pappsen plockade fram alla sina verktyg, tog lilla stegen och traskade mot staketet för lagning. Zammy tog surt sin tillflykt till syrénbuskarna för att titta på det tråkiga;

Zammy kollar in pappsen som ska laga staketet
"Vad är det pappa håller på att göra.... hmmm, massa verktyg på sig och går med lilla stegen till grannens trädgård... hmmmm...."

Kattgården/trädgården 2013
Kattgården anno 2013, ur Zammys synvinkel... Inte så pjåkigt ställe eller??

Smitskyddslagning
"Åh nej, pappa lagar staketet så jag inte kan klättra ut. Suck!"

Zammy photo 130623-smitskydd-02_zps41496ae8.jpg
"17 också. Jag som hade riktat in mig på fjäderstekarna i grannens trädgård... och så skulle jag hälsa på kaninerna i den andra grannens trädgård...alltid roliga att skrämma. Jaha, då får jag väl hänga här istället och fundera på andra sätt att klättra ut..."

1 kommentar:

Unknown sa...

Ajajaj killen va elakt. :-(