lördag 14 februari 2015

Jussi testar snön

Jjjussi har idag testat snön. DET var läskigt!! I  normala fall går ju det här lilla yrvädret inte utanför dörren när det är det där vita läskiga ute men idag "blev" det så helt enkelt.

I Ligan så finns det två missar som är väldigt kära i att gå ut, oavsett väder, och det är Prinsen och Vitöra. Hos oss så är det Mille som älskar att gå ut i snön medans Zammy är mer skeptisk men... en liten tur ut kan man ju göra.

När alla dessa katter skulle försöka ta sig ut samtidigt, genom samma altandörr, då blev det helt enkelt lite trafikstockning. Prinsen och Vitöra brottade sig ut först. Jasper (!) tassade också ut med Zammy hack i häl. Jjjussi var ju som sagt något mer skeptisk då så han stod i dörren och velade. Bakom honom så lunkar Mille fram. Mille ville absolut gå ut men Jjjussi stod ju liksom i vägen, hur skulle han göra nu. Han klämmer sig förbi lite på sidan men fastnar också i dörren med lite beslutsångest så till slut så puttar jag lite i rumpan på Mille och det var då det tog fart. Mille flyger ut, förbi Jjjussi som då är framför honom och faktiskt nästan helt ute. Jjjussi blir JÄTTERÄDD och LEVITERAR ut och landar där ni ser honom på första bilden.

Han var MYCKET förundrad, under flera minuter, hur han faktiskt kom dit. Det var de andra katterna också som undrade vad 17 han hade där och göra. Kvar stod jag i dörren och asgarvade (sorry Jjjussi) för det hela blev så oerhört komiskt. När Jjjussi sedan försökte ta sig in till snöfri mark så bar inte snön. Det var skare men den var inte stark nog att hålla 2+ kilo av Jjjussi så då tog det ju ÄNNU längre tid att ta sig in. Ja jösses!! Men, in kom han. Och det gick ingen nöd på honom! =)
Jjjussi undrar hur han kom hit ut...
"Mehhh, jag var ju nyss där inne...?"
"Hur hamnade jag här.... HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!"
"Mamma, mamma, snön håller inte....hjäääälp... Sluta skratta nu kattvakten!!!"
"Ha ha, jag klarade det. Låt mig slippa det där vita igen!!"

Inga kommentarer: