måndag 18 april 2011

Sekatören Mille

Dags att hjälpa till med vårens trädgårdsbestyr. Mille anmäler sig frivillig till trädklippningen...

Mille ser något intressant
"Mamsen, behöver du hjälp? Jag kan jaga pinnar om du vill..."

Mille i närbild
"Va, får jag KLIPPA pinnar. Är det säkert?"

Mille och pinnarna
"Hmm, mamsen har nog missat en viktig detalj. Jag har ju inte fått någon sekatör... Hur ska jag då klippa av pinnarna?"

Mille tuggar pinne
"Jag kan ju testa att bita lite... Smakar faktiskt lite lurv så det är jag ju van vid..."

Mille hjälper mamsen att klippa träd
"Nam, nam, nam, nam! Tur man käkar tandfoder, då är ju det här ingen match!"

Mille slår på pinnen
"Efter arbete kommer lek, mamsen, PLAYTIME! Kom ner från trädet och lek med mig nu!"

6 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vilka fina bilder och vilken toppenhjälp, tänk att det behövs en katt till allt! Nosbuff

Nea theCat sa...

Duktig Mille som hjälper till så bra med vårbruket i trädgården!

Jättefina bilder på dig.

Nosgos

Linda & Valentine sa...

SV: Ja hon är rakad tidigare i vinter, det gör man för att de flesta hästar och ponnyer blir så fruktansvärt svettiga om dom rids och har all vinterpäls kvar. Så för att vara snällare mot hästen, och för att slippa all svett, så rakar man :)

Vissa sparar håret på ryggen, men jag har faktiskt inte orkat sätta mig in i varför, men antingen är det för att sadeln ska ha mindre risk att skava, eller så att hästar är mer känsliga för att bli kall om ryggen. Är dock inte riktigt säker ;)

mooch sa...

@Dui och Deco: Det är tur man har dem så man får allt gjort helt enkelt. Tänk hur det skulle se ut annars ;)

@Nea theCat: Mille sträcker stolt på sig och putsar morrhåren. Tackar!

@Linda & Valentine: Tack för kommentar. Jag antog att det var något åt det hållet men alltid kul att lära sig något nytt

Unknown sa...

haha söt han är.
Jag är på landet i helgen om du vill lufta hojen.
*kram*

Unknown sa...

Förresten, satt coh tittade på kort på mina små liv och ser vad dom verkligen har blivit stora coh vuxit till sig.
Och det syns verkligen på din Mille.
Kram