torsdag 7 april 2011

Vad andra har sagt om katten...

Önskas en bra start på morgonen? Läs då dessa mysiga katt-citat:

"Endast kattälskare känner till lyxen av pälsklädda, välljudande varmvatten-flaskor som aldrig kallnar."
Susane Millen

"De flesta katter vill vara ute när de är inne och tvärtom, ofta samtidigt."
Dr. Louis J. Camuti

"Jag hade hört att det skulle vara svårt med katter och dressyr. Det är det inte alls. Min dresserade mig på två dagar."
Bill Dana

"När man har bannat sin katt ser man den i ansiktet och grips av den otäcka misstanken att den förstått vartenda ord. Och arkiverat alltsammans för framtida bruk."
Charlotte Gray

"Jag har studerat många filosofer och många katter. Kattens vishet är oändligt överlägsen. "
Mark Twain

"Det finns ingen snooze-knapp på en katt som vill ha frukost."
Okänd

Och den absolut härligaste av dem alla:
"The smallest feline is a masterpiece."
Leonardo da Vinci

5 kommentarer:

Anonym sa...

*nickar ivrigt*
Alla stämmer så bra så. Speciellt att vår vishet är oändligt överlägsen. Kurr.

Dui och Deco sa...

Tänk vad mycket kloka personer det finns ändå! Nosbuff

Nea theCat sa...

Åh alla är jättebra! Stämmer precis. Även om det nog tagit lite längre tid att dressera min matte. Tror hon fortfarande hoppas hitta min snoozeknapp om morgonen :)

Nosgos

Unknown sa...

Härliga stämmer såå bra
TaZZ o Kram

Tillemora´s sa...

Klockrena!! De tdär med att vilja vara ute och inne på smma gång stämmer såååå bra =)
Kram Maria