lördag 22 oktober 2011

Filosofande vid dammen

Zammy filosoferar vid dammen:

Zammy och dammen
"I somras så byggde mamsen och pappsen en stor ny vattenskål till mig och brorsan. Tanken var att den skulle ersätta den gamla vattenskålen som vi hade förut för den läckte..."

Zammy och dammen
"Nu undrar man ju bara, vart tog alla fiskarna vägen som fanns i den andra dammen. Det var ju därför man gick ut och drack, i förhoppning om att få ett litet snack samtidigt..."

Zammy och dammen
"Jag och brorsan har väntat länge på lite guldfisk nu..."

Zammy och dammen
"Du har mat inne säger mamsen då... fnys!"

Zammy och dammen
"Jag tänker sitta här och vänta tills jag får guldfisk, så det så!"

Zammy och dammen
"Och tro inte att jag tänker ändra på mig bara för att det börjar regna lite..."

Zammy och dammen
"Om du tror att jag tänker komma in när du skakar på torrfodertunnan så har du fel mamsen!!"

4 kommentarer:

Max och Måns sa...

Till att börja med... fantastiskt fina bilder på dig där!
Men allvarligt... tog de bort fiskarna? Det är bara att hungerstrejka tills de kommer tillbaka.
Lycka till.

Dui och Deco sa...

Du är så vacker! Men vad gement av husse och matte att inte fixa några fiskar!Måst omedelbart ordnas. Nosbuff

Anonym sa...

Vi måste hålla med Dui & Deco - du är verkligen jättesnygg!!

Oj, finns det fiskar i guld? Det låter spännande! Vi har bara sett vita fiskar (torsk) och så tonfisk förstås :)

mooch sa...

Visst är det spännande med fisk men det blev lite mycket att hantera när det kommer till vintern. De kan tyvärr inte vara kvar i dammen, då måste de till något frostfritt ställe... Hmm, när jag funderar på det så hade ju Zammy gärna tagit hand om dem, förutsatt att mamsen och pappsen hade köpt nya fiskar till våren ;)