lördag 8 oktober 2011

Zammy äter parmesan

Igår skulle vi sätta oss ned och mysa med lite gott rött vin och några goda ostar. Ostarna var framdukade på bordet och vinflaskan skulle just öppnas. Vad händer då? Zammy tar ett "bauta-skutt" upp på bordet och hugger in på parmesanbiten. Varken jag eller mannen trodde våra ögon!

Han skjutsades promt ned från bordet (för det var givetvis även tända ljus på bordet...). Vi sätter oss till bords och det tar ju inte mer än någon minut innan man även har "två tända ljus" som sitter på golvet bredvid stolen och tigger.

Till slut ger man ju upp, klart han måste få smaka. Zammy lägger numera parmesanost till sin lista av konstig "kattmat" som han diggar =)

Zammy,trädgård

6 kommentarer:

Bezzie's och Magou's matte sa...

Svarta Kalamataoliver, hälsar Magou. Är en delikatess för varje sann rödtott. Fast med nuvarande magproblem har matte dragit ner på konstiga dieter

Unknown sa...

Tja, parmesan är ju gott ?!
hm..... skratt

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Nja jag vet inte om jag tycker att Parmesanost låter som nåt jag skulle vilja prova ??
Jag vägrade konsekvent att smaka på biffarna som matte lagat till middag idag för jag visste minsann att det var en av mina f.d långhåriga kompisar som går i kogahen dom var gjorda av :(

Anonym sa...

Vilöksost det är mumma för en liten Smula på Kinnekulle

Anonym sa...

Vitlöksost skulle det vara/Skat-Ann

Nea theCat sa...

Fnissar. Fint skall det vara! Klart Zammy skall ha den dyra osten. *fnissar*