söndag 26 februari 2012

På besök hos tjocka släkten

I helgen var vi på besök hos Morbror Max och Morbror Linus. De har VÄRLDENS HÄFTIGASTE TRÄDGÅRD, INOMHUS! Mamma och pappa kallar det för orangeri men vi säger coooool trädgård. Kolla här:


Mille och Zammy i orangeriet
"Mamma, varför har inte vi en så här stooooor cooool trädgård inomhus?"

Mille och Zammy i orangeriet
"Va, kolla brorsan, morbror Max får till och med vara UTE också??!!"

Mille och Zammy i orangeriet
"Och morbror Linus också... sånt fusk!"


Mille och Zammy i orangeriet
"Skulle vara skönt att lufta tassarna här. Ingen snö har de utan bara härligt gräs att tugga på. Mums!"


Mille och Zammy i orangeriet
Morbror Linus kan vara inne också!

Mille och Zammy i orangeriet
Nästan kamoflerad bland alla växter!

Mille och Zammy i orangeriet
"Mormor sa att jag fick bita i den här växten mamsen... så jag ligger här och idisslar lite i väntan på nästa gräsomgång!"


Mille och Zammy i orangeriet
"Mamsen, jag vill också gå ut! Kan vi inte åka hem nu så jag också får gå ut?!"

Mille och Zammy i orangeriet
"Hmmm, undrar om det går att klättra i den här stegen...?? Kanske bäst att man låter bli... kan testa nästa gång vi kommer!"

Jag kanske bör förklara något om Zammys gräsätning. Så fort man släpper ut honom, speciellt när gräset växt till sig på våren så ser man honom sitta och beta (!). Han älskar verkligen gräs. Har flera ampelliljor till honom hemma så han har något att tugga på.

Morbror Max är mina föräldrars katt som är inne på år nummer 14. En bestämd herre som har blivit keligare och keligare med åren.

Morbror Linus är ett nytillskott sedan 2 år. Klicka på taggen "Morbror Linus" så får du se när han hälsade på här första gången när han endast var 5 eller 6 veckor gammal!

Inga kommentarer: