tisdag 6 november 2012

Vi är kvar, vi lovar

Det är lite mycket det här med att få en lillasyrra så mamma har inte lika mycket tid att skriva i vår blogg. Men vi är här som vanligt, vi lovar. Lillasyrran ger oss nya upplevelser varje dag. Vi tycker helt klart bättre om henne nu än från början då hon var lite stökig. Jag (Zammy) har nu börjat att sova i hennes säng och värma hennes fötter. Om hon tycker att det är trevligt så kan jag tänka mig att gradera upp mig till ryggvärmare framöver. Brorsan Mille tycker fortfarande hon är lite läskig och snor alldeles för mycket plats i mammas knä men men... Jag har lovat honom att hon blir roligare när hon blir lite äldre. Jag har träffat flera tvåbeningar som är runt året och då är de mycket roligare. Mille är fortfarande skeptisk men han kommer få se. En av grejorna som är riktigt positiva med att få en lillasyrra är ju att mamma numera är hemma hela tiden så vi får mycket mer sällskap. Absolut toppbetyg för det! Det är ju nu helt klart höst och vi är inte ute lika mycket som tidigare, det är för kallt och blött om tassarna. Idag så påkallade jag dock mammas uppmärksamhet för vi hade fått en inkräktare i uterummet. Hon släppte ut oss och på två röda sekunder så satt den fjäderkotletten i munnen. Mamma påstod att den hette "stackars lilla blåmes" men jag ignorerade henne. Tyvärr så snodde hon fågeln från mig och han flög iväg... Nåja, jag får väl ta honom imorgon igen! Tazz från Zammy

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Härligt att ni tassar i alla fall, förstår att ni har fullt upp! Bra jobbat med fjäderkotletten, men visst är det illa att man inte får njuta av dem? nosbuff