tisdag 16 april 2013

En vinterfågelhistoria

Mamma har inte varit så duktig med inläggen på sista tiden så här kommer ett från i mars när vi hade ett litet spännande fågeläventyr i trädgården;

Jag märker att brorsan har hittat något kul i trädgården så jag vågar mig ut i det där läskiga vita...

Fallen fågel hos grannen
"Vad är det brorsan?"
Zammy hittar fågeln
"Kolla in, grannens katt lämnade något häftigt där inne..."
Zammy och fågeln
"Meh, han har ju tagit en fågel ju...jösses vad fjädrar det blåser hit... hur ska jag komma åt den där?"
Zammy och fågeln
"Hmm, undrar om grannens katt kan komma tillbaka och putta hit fågeln så jag når den... alla de där fjädrarna smakar ju bara lurv, jag vill ha fågeln ju!!"
Mille vill gärna ha fågeln
"Hmmppff, dåligt av grannens katt att lämna den såååå långt från staketet så vi inte når den....suck"!

Zammy och Mille gick sedan in och sov på saken och när de gick ut lite senare på dagen så var fågeln borta. Man måste nog vara lite mer vän med grannkatten om han ska lämna sådana godbitar inom räckhåll!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, ni får jobba på grannkattsämjan killar. :-)