onsdag 26 november 2008

Favoritleksaken

Mamsen har sagt att jag INTE får leka med de här men jag förstår inte alls varför. De ligger instoppade på diverse ställen och prasslar så himla gott när man biter i dem. Mina favoritleksaker är plastpåsar, gärna prassliga sådana!!

Den här har jag snott från pappsen. Det låg någon läbbig tröja i den men den slet jag ut och sedan fick jag hela goa påsen för mig själv, tills mamsen och pappsen kom hem då det vill säga, suck!

Zammy med påse

Men det går även bra med andra plastpåsar och plastlådor, bara de är prassliga. De här kom mamsen med hem häromdagen. De är riktigt roliga. En gång snodde jag påsen med det där gröna fjöset i. Jag bar iväg med hela grejen och gömde den bakom soffan. Trodde ju liksom att de inte hade sett mig och att jag kunde få mumsa på den senare… Ja, på påsen alltså, inte det gröna fjöset, det luktade urk!

Tyvärr så såg mamsen det hela så hon snodde tillbaka den men skam den som ger sig, jag ska ha påsen, eller lådan. Det är bara att välja mamsen!

Zammy
"Mmmm, vad är det här?!!"

Zammy
"Åh vad gott den prasslar. Bäst jag bär bort den till MITT ställe!"

Zammy
"Vad tung den var..."

Zammy
*TUGGA, TUGGA*

Zammy
"Ja, vaddå då? Ställer du fram sådant här så måste det ju vara tuggleksak till mig... Eller hur!!"

Zammy
"You will be mine!!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Nike hälsar att plastpåsar är det godaste och mysigaste som finns.
Lill-Matte har ett outsinligt förråd av goa trevliga plastpåsar.