måndag 15 december 2008

Lucka nr 15

Lucka nr 15

Bakom dagens tomtemisse döljer det sig en...

..tur i stora vida världen med sele!

Mille var först ut att testa detta nya "otyg". Obekvämt var det och gå kunde man ju inte men... wow, vad är det här för något??!!


Mille drar iväg med något spattiga steg...


"Mmmm, utsidan växthuset, där har jag inte varit!"


Flaggan i topp!


"Vad kan det här vara då?"


"Jag kanske ska hälsa på grannarna när jag ändå är här?"


"Brorsan, kom tillbaka hit, det är tråkigt att vara här själv!"


"Ska du hälsa på grannarna sa du?"


"Jag vill åxå vara med...*suck*"


"Det är bra, kom hitåt brorsan så vi kan snacka lite!"


"Du, jag är lite upptagen med den här stora gröna saken här. Smakar mumma!"


"Mamsen, måste jag ha det här repet på mig åxå??"


"Tja brorsan, vad gör du på den sidan rutorna?"


"Luktar lite mysko gör du också men vad 17..."


*PUSS*


"Jag måste få känna på dig lite åxå så jag vet att det är du!"


"Nu når jag nästan..."


"Nämen, du kan ju inte dra nu!"


Sedan var det dags för Zammys tur. "PLATTARE" katt har jag nog aldrig sett tror jag;

"Vad ska den där svarta grejen vara bra för va mamsen?"


"Det går ju knappt att gå i den!"


"Jag tror jag lägger mig här istället och spanar!"

Efter lite trevande försök fick Zammy till slut upp farten;

"Hmmm, här har jag inte varit innan. Vad är det här för lustig gata?"


"Ahh, perfekt utsiktsplats"


"Här kan jag spana på alla grannarna"


"Meh, vad gör grannen där (hugger ved). Vilket oljud!"

Det var nog en ganska OK upplevelse när allt kom omkring men helst så ville ju grabbarna inte ha någon sele alls! Men, det där får vi göra igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Zammy då ! Inte visa sig feg inte gubben. *ler*