söndag 15 mars 2009

Den amerikanska vippan

Det har pratats mycket om den "amerikanska vippan" och att den ska vara så bra. Tills jag verkligen fick se den "in action" för några veckor sedan hemma hos Nosbuffaren så var jag lite skeptisk. Idag inhandlades dock en sådan på kattutställningen i Rissne. Den säljs av kattprylar.se till priset av 95 riksdaler.

Båda katterna fick nosa på den först men efter ett väldigt kort tag så bestämde sig Mille för att detta var HANS leksak. Zammy försökte några gånger att komma till men då landade Mille avsiktligt på honom. Taskig brorsa som inte delar med sig kan man ju lugnt tycka!

Mille och den amerikanska vippan
Mille i full färd med att masakrera den rosa musen...

Mille och den amerikanska vippan
"This one is mine!"

Mille och den amerikanska vippan
"Men hallå, vifta så jag har en chans att ta den..."

Mille och den amerikanska vippan
"I got it!"

Mille och den amerikanska vippan
"Jag når den nästan...."

Mille och den amerikanska vippan
MISS!

Mille och den amerikanska vippan
Miss igen...!

Mille och den amerikanska vippan
"... men nu då?!"

Mille och den amerikanska vippan
Mitt framför nosen, kom igen nu då!

Mille och den amerikanska vippan
"Åh vad jobbigt det här var... jag lägger mig ned och viftar istället!"

Mille och den amerikanska vippan
"Nu ids jag inte mer..."

Mille och den amerikanska vippan
"Nu är jag så trött brorsan så nu kan du få ha den lite..."

Mille blev SUPERANFÅDD när vi höll på att leka med denna. Han låg och tog igen sig länge efter vi slutat leka. Tyvärr slutade leken med att han gjorde sönder leksaken, han drog lite för hårt i ståltråden som håller leksaksmusen och då lossnade den från handtaget. Suck. Det blir till att plocka fram superlimmet så det håller ihop!

4 kommentarer:

Buffe o Vinnie sa...

Hihi härliga bilder. Jag sa ju att vippan skulle bli populär!

Vad tyckte Zammy fick han nån chans o prova sen?

NosPuss till gosgrabbarna!

PS. Buffe hälsar "Mille ha inte sönder min vippa om du skulle hitta den, den är Miin"
Vi kanske kan jaga vippor tillsammans nån dag eller gå på musjakt i trädgården istället ;)

mooch sa...

Milles mams har stoppat undan din vippa Buffe så den är i tryggt förvar. Till våran vippa får vi som sagt ta fram superlimmet. Den var verkligen jättepoppis.

Zammy tycker också vippan är rolig men Mille tillät inte Zammy att leka. Varje gång jag viftade framför Zammy så var Mille där. När Mille 2 gånger landat lite olyckligt på Zammy i sin jakt på vippan tyckte Zammy det var roligt längre så han gick och suktade på avstånd istället. Stackars lilla gosen!

Unknown sa...

Hm... Supervippa. Hm. *kurr, kurr*

Tre katter sa...

Heja Mille!
Du ser grym ut på att fånga den där.
Den amerikanska vippan måste vara den perfekta leksaken åt oss Amerikanska katter! :)

//De tre amerikanerna