fredag 27 mars 2009

Mamsen står på min shitlist

Mamsen står definitivt på min shitlist just nu;
1. Hon tycker att jag är skitig och påstår att jag ska badas i helgen
2. Hon tyckte jag var skitig i öronen och stoppade ned stora, långa plågpinnar (tops) i öronen på mig för att rensa. Hon påstod att det som kom ut luktade lurv. "I beg to differ!"
3. Hon klagar när jag sätter klorna i hennes hår efter hon duschat på morgonen. Jag kan väl inte hjälpa att hon tog bort handduken från håret precis då jag siktat in mig på den roliga upphängningsflärpen. Helt hennes eget fel, eller hur?!!
4. Hon går inte upp vid 6 på helgen för att servera frukost, man måste vänta ända till 8 eller ibland 9!
5. Hon ska gosa och pussas hela tiden. Bläk!

Nä, just nu står hon på min shitlist! Kolla in här, inte behöver jag bada?!!

Over and out from Zammy

6 kommentarer:

Unknown sa...

Stå på dig bara kompis. Det ska inte komma någon tvåbening och kräva bad och massa annat. Skulle min husse försöka stoppa in pinnar i örat på mig, skulle han själv få en i ögat. Ninja-cat, Hiii-YA!

Tre katter sa...

Haha! Härlig bild på dig vännen!! Badandet kan väl du sköta själv eller Mille!
//Tre katter

Buffe o Vinnie sa...

Ahh stackare, min mams har lovat att jag inte behöver bada förrän maj om inget oförutsett inträffar.
Vinnie den stackaren får nog tre bad i maj hon då det lutar åt o bli så mkt utställning. Huvva!

Men du får tänka positivt du får säkert massa mysigt gos och kanske nå extra gott o smaska på efteråt!
+ att det luktar faktiskt ganska gott o men efteråt. + Du skulle ju ha en extra mormor där i helgen som kan skämma bort dig också. (= borde bli extra räkor)

Tass o Buff
/ Nosbuffaren
Vinnie & matte hälsar de med

Anonym sa...

Jag ska också bada, hälsar Magou. Och ta bort tovor och päls i rumpan, för husse blev sur i morse när det följde med lite rester från toalådan till golvet.
Och frukosten serveras halvfem vare sig matte vill eller inte,helgdag som vardag. Antingen sover man inte eller så serverar man frukost. Det gäller bara att hoppa tillräckligt hårt och mycket från fönsterbrädan och ner i sängen samt köra kattrace med lejonvrål från magmusklerna och framåt. Sedan brukar iallafall JAG somna om. Hälsningar lejonkatten i Gustavsberg

Kathleen sa...

Hej Zammy!! Nu har jag badat - det var INTE skönt. Men du skulle ha hört Bezzie, medan hon "väntade" på sin tur - vilka illtjut. Själv tog jag det som en man. Nu har vi kollapsat under varsin fleecefilt, medan matte och husse kollapsat med varsing Gin&Tonic
PS det står kött på tining i köket.
Hälsningar Magou

mooch sa...

Nu är jag badad och jag kan bara hålla med dig Magou, det var INTE skönt. Trots att jag protesterade å det starkaste så struntade mamsen i det och bara sköljde och sköljde och sköljde massor till.

Enda trösten var sedan att Mille fick samma behandling!