lördag 18 april 2009

Zammy i vårsolen

Zammy älskar att vara ute i trädgården, jämt! Vädret spelar (nästan) ingen roll. Bara han får vara ute och sitta lite i hörnet av kattgården i syrenbusken och spana, då är livet toppen! I helgen så hjälpte Zammy mig att klippa äppelträd;


Här hjälper Zammy mamsen att samla grenar från det nyklippta äppelträdet.


"Jag lägger den här mamsen, blir det bra?"


"Hör du, sluta kasta ned dem så fort, jag hinner ju inte med!"


"Nä, jag kan inte komma nu Mille, jag hjälper mamsen här..."


"Jag tar den!"


"Vad långsam du är, fler grenar tack!"

Sedan njöt han lite av vädret också;

Zammy rullar sig på gräsmattan. Den där gosemagen vill man ju bara borra in huvudet i...!

3 kommentarer:

Buffe o Vinnie sa...

Han ser verkligen ut o njuta i vårsolen, oj vilken gosig fluffboll han är, ser ut o ha hänt mycket med päls o krage på några veckor.

Godingen!

Kram från oss

Unknown sa...

Nästan lika duktig på att fånga pinnar som en skällis ju. *klappar tassarna*

Ligans Talesman sa...

Duktig du är Zammy.
En jätteduktig hjälpreda.
Trädgårdsarbete är helt klart din grej. *ler*