söndag 18 september 2011

Mille har träffat sin prins...

ehhh... ja, eller hur det nu var... *BIG SMILE*

Jag var ute och gjorde lite höstfint i rabatterna idag. Rensade och påtade och så. Mille var givetvis med och hjälpte till. Helt plötsligt så börjar ogräset jag gräver i att flytta sig själv. Jag upptäcker (väldigt snart) att det inte var en hög med ogräs utan en gigantiskt stor padda.

Jag flyger, lite lätt skrikande, upp från rabatten. Mille tog det dock med ro;
mille,padda,trädgård
"Vad gormar du för mamsen, det är ju bara en padda...!"

mille,padda,trädgård
"En ganska tråkig padda om jag får säga vad jag vill. Han gör ju absolut INGENTING!"

mille,padda,trädgård
"Vad säger du mamsen. Ska vi vräka honom från trädgården och förflytta honom till skogen där han hör hemma?!!"

Paddan lyckades sedermera "rymma". Mille tröttnade på att vakta honom och jag gick för att hämta ett verktyg och när vi båda var tillbaka så var paddisen borta. Vi tror nog att han tog rådet om att flytta till skogen ;)

3 kommentarer:

simszanne sa...

Vilken snäll padda som gav sig av frivilligt och vad snäll Mille är som inte försöker äta upp den :)

Unknown sa...

Shit Lätt skrikande hade jag också förflyttat mig. *fniss*
Söta Mille som hjälper sin Mams.
hihi
Tazz&Kram

mooch sa...

Och titta Inkan... MILLE LER!!! =)