söndag 13 juli 2008

Vaddå semester? Trädgårdsarbete kallar jag det!

Tjena! Zammy här! Här lovar mamsen att nu så blir det mycket tid över med mig när hon gått på semester... och vad händer?? Hon och pappsen springer runt i trädgården som yra höns. De påstår dessutom att de jobbar!!! Jag som trodde att de skulle ha LEDIGT!!

Nåja, vad kan man göra. Det är ju lika bra att hugga in i arbetet så att de blir färdiga någon gång och kan busa med mig:


"Vi börjar dagen med frukost. Det måste varje stor och stark kisse få så man orkar genom förmiddagen"


"Sedan inspekterar vi vad 2-beningarna gör så att det går rätt till"


"Det gäller att hålla koll på dem så de inte slackar!"


"Här exempelvis så hade pappsen lagt en hel hög med brädor i vägen för mig där jag sprang. Det var jag genast tvungen att påpeka"


"Nästa program på agendan var snigeljakt"


"Funkian visade sig vara ren!"


"Vi fortsätter sedan med fiskvård"


"Nä, inte friskvård utan just fiskvård"


"Man måste hålla koll på så att det är tillräckligt med vatten i dammen och så..."


"Nä mamsen, jag har inte ätit någon!!"


"När fiskarna är inspekterade går vi över till trädvård"


"Eller myrjakt kan man säga också för hela äppelträdet är fullt av myror. Men någon måste ju göra det också!"


"Pappsen?! Här kan ju inte stuprännan ligga, den kommer inte leda något vatten. Dags att fixa!!"


"Efter en hel dags jobbande så är det dags att ta igen sig i grönskan (till mamsens stora förtret för hon tycker jag ligger på blommorna, trams!)"


Over and out från Zammy!

Inga kommentarer: