torsdag 27 november 2008

Idéen var god men...

Ja, som sagt, idéen var god men men men. Fota katter och rekvisita kräver ibland mer tålamod och utrymme i förhållande till vad man är utrustad med. Här kommer lite bilder från förra helgens försök.... jösses.

Jag hade sett en väldigt snygg bild på nätet med juldekoration i trappa:


och tänkte att det enda den saknar är ju några katter och försökte apa efter. Tjena mors säger jag bara;


"Vill du att vi ska sitta här mamsen...."


"Hmmm, lattjo liten pryl"



Om man tog bilden utan blixt så kan man ju ana lite själva idén och så som det såg ut i verkligheten men då blev ju missarna VÄLDIGT suddiga.


"Vad viftar du med där??"


"Ser mumsigt ut, ge hit!"


"Mamsen, vi förstår faktiskt inte varför vi måste sitta på filten...!"


"Okej då, men bara lite..."


"Är du inte FÄRDIG snart?"


"Den här gick ju att peta på... lite kul iallafall"


"Jaha, peta på sa du..."


"Vaddå INTE peta på?? Nu är du TRÅKIG mamsen!"


"Okidoki, då får jag väl nosa på den här saken som luktar väldigt likt gräs... sniff, sniff, mmmm, mums!" *oopps*


"Nähä, var INTE JAG som välte den....Det var..... Mille!"


"Pffft, skylla på mig. Jag som inte ens tycker om gräs!"


"Men den här kan jag väl få leka med?"


"Vaddå hålla mig till bakgrunden, jag ligger ju på filten... suck, omöjliga fotografer!"


"Mamsen, nu tycker jag att det räcker med det här tramset. Ge oss godis! Nu!"



Och klart att grabbarna fick godis! Så duktiga fotomodeller som de ändå försökt att vara (tyckte de iallafall). Jag vet inte om de hade platsat i "Top Model" direkt *smile*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste säga att dom är ju ofantligt duktiga. Dom är ju i TRAPPEN juh. Förstår inte vad du klagar på. *ler*

brollekatts sa...

FANTASTISKT.......UNDERBART, kan inte säga mer.
Adventskramar till er grabbar och matte o husse från oss.
Får väl också försöka?! få till ngt juligt foto!