torsdag 6 november 2008

Mamsen, jag blir ju... BLÖT!

Och så var det dags för att bada Mille. Är ju utställning på g i helgen så då måste man ju vara fin. Förra gången jag badade Mille så satt han och jag i duschen. Inget smart drag från min sida då duschkabinen inte är gjord för att en lång person ska sitta där någon längre stund. Dessutom så blev Mille lite desperat några gånger och försökte komma ut och hoppade då rakt in i dusch-dörren stackarn. Så, denna gång blev det badkaret (känns lyxigt att kunna välja!) och här kommer lite bildbevis på blötdjuret:


"Mamsen sluta nu. Jag blir ju BLÖT!"


"Vaddå måste bli blöt i hela pälsen? Varför det, jag tvättar mig betydligt bättre själv, så det så!"


"Ok, jag sitter väl här då. Men tro inte att jag tänker le!"


"Du, jag tycker det räcker nu!"


"Torr bakom öronen? Nä, jag ska faktiskt inte vara det i min ålder, så det så!"


"1:a schamponeringen? Vaddå första? Vad sägs om ENDA! Det här RÄCKER NU!"


"Äntligen kom man ut från det där blöta stället och så kommer hon fram med något som väsnas och blåser. Nähä tack, jag torkar mig bättre själv!"

Och vad gjorde Zammy under hela denna tiden?

Softade i fåtöljen så klart!

Stackarn har ingen aning om att imorgon är det hans tur...!

Inga kommentarer: