fredag 11 september 2009

Zammy har fångat en fågel

Härom helgen hade jag och sambon varit iväg och Zammy och Mille haft kattvakt. De var så glada över att bli utsläppta i trädgården. Så pass glada att Zammy tog inte mer än knappt en halvtimme på sig att fånga en fågel! Duktig kisse;

Zammy har fångat en fågel
"Vad har du där Zammy? Får jag se?"

Zammy har fångat en fågel
"Jag har fångat en fågel mamsen... ser du inte det?"

Zammy har fångat en fågel
"Den här är min, bara min. Jag ska INTE dela den med Mille!"

Zammy har fångat en fågel
"Leka lite med bytet måste man få göra!"

Zammy har fångat en fågel
"Äh, nu var inte det här roligt längre mamsen. Fram med mina torrfoderkulor!"

9 kommentarer:

MiaL sa...

Söta goa duktiga Zammy!

Bezzie&Magou sa...

Hörruduru huliganen - det är ont om bofinkar!!

(Så därför får vi bara titta, säger matte)

mooch sa...

Snacka om att jag blev förvånad när han kom bärande på den (han bar nämligen in den allra först men medan jag hämtade kameran så motade sambon ut honom till trädgården). Jag var helt chockad över att han lyckades över huvudtaget... och att en bofink faktiskt flög in i den inhängnade trädgården, det var jag nog ännu mer förvånad över...

Men, i normala fall så tittar vi bara =)

Unknown sa...

Husse sitter och mumlar "stackars pippi". Själv klappar jag tassarna i beundran. Bra jobbat kompis.

Puma sa...

wow, vad duktig du är Zammy! Någon fågel har jag tyvärr inte lyckats fånga än men det jobbet gör ju Sixten så länge medan jag lär mig genom flugfångst.

Anonym sa...

Så duktig du är Zammy! Men stackars lilla pippi!

Inkan och Ligan sa...

Vitöra hälsar att pippi är gott och kul. Matte är rätt van vid diverse djur som han kommer släpande med. Ligan tycker Zammy varit sååååååååå duktig självklart.

Buffe o Vinnie sa...

Vinnie blinkar med ögat, du bjuder väl på lite kalasfågel snygging?
Vi kan äta som lady o lufsen ;)

nosgos!

Tre katter sa...

Vi är enormt imponerade! Hädanefter kommer du alltid vara fågelkungen för oss!!

Tass och kram
//Zeke, Texas & Hajen