måndag 15 mars 2010

Fårskinn eller inte fårskinn...

För två år sedan, när mina föräldrar var och hälsade på med sin katt Max, så hade de med sig ett fårskinn . Tydligen Max favoritplats. Mille tog då det i besittning när Max inte hade det och sedan dess så har jag funderat på att skaffa ett fårskinn.

I höstas så blev det så och ett fårskinn placerades i det stora fönstret där båda katterna tycker om att ligga. I normala fall så har det legat 2 stycken fleece-filtar (IKEA-modell) där. Dessa fick bilda underlag till det nya fårskinnet... Det blev dock inte den "hit" jag hade räknat med. Zammy försökter hela tiden hitta någon liten bit av fleece-filt att ligga på så att han inte ligger bara på fårskinnet. Undra om det kittlas??

Zammy på fårskinnet
"Halva fårskinnet går bra, men inte hela...."

Mille han ligger på fårskinnet ibland. Han kanske ville ha lite "doft av morbror Max" på det. Det kanske blir bättre då... Vem vet...

Har ni några idéer om varför fårskinnet blev mindre populärt när de fick ett eget?

2 kommentarer:

Puma sa...

Jag har också ett fårskinn här hemma, men det gick inte hem hos katterna. Sen har Gammelhusse ett överdrag på sin säng som är fårskinnslikt och det vill ingen av katterna heller ligga på. Så nu får mitt fårskin vara prydnan och en filt ligga ovanpå överkastet i sängen. Men varför de inte gillar det? Vem vet, katter är speciella.

Inkan o Ligan sa...

Tja du, knäpp katt kanske ?
*ler*