torsdag 18 augusti 2011

Gamla dammen har blivit blomsterhav

Under sommaren så har det arbetats hårt i trädgården för att få bort den gamla dammen och få in en ny. Tidigare så fanns det två dammar i trädgården som var sammanlänkade. Tyvärr så läckte de så det var därför vi bestämde oss för att göra om. I våras så flyttade jag massor med plantor till det som varit den stora dammen tidigare och under semestern så murades det upp en ny damm där den gamla lilla varit.

Nu blommar det något helt underbart där den tidigare dammen var. Mille beskådar gärna. Eller så kan man säga att han var måttligt intresserad av blommorna och OERHÖRT intresserad av fjärilarna som sitter ovanpå blommorna;

"Jag TITTAR endast mamsen, jag lovar!"

"Åååååååhh vad fint.... (viskar; där är en STOR SMASKIG fjäril med mitt namn på, MUMS!)"

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

"Fniss" läste gamla damen först blev lite konsigt då.. Så fint med alla blommor och fjärilar som är så kul att jaga! Nosbuff

Unknown sa...

haha Ja visst tittar han bara. *ler*

mooch sa...

@Dui och Deco: Gamla damen *fniss*

@Inkan: Ja ohja, han "tittar" bara. Sekunden efter det andra fotot är taget så "leviterade" han upp i luften och landade med ett brak mitt i rabatten och massakrerade ett antal blommor. Behöver jag säga att han INTE fångade fjärilen... Mammas sötgubbe!