torsdag 25 augusti 2011

Zammy-uppdatering

Zammy verkar må alldeles utmärkt vilket är himla skönt.

När vi var hos veterinären så fick vi rådet att försöka hålla såret öppet för att det skulle läka inifrån, något som visade sig vara lättare sagt än gjort. Redan första morgonen så hade såret stängt sig. Vi försökte då att tvätta och pilla upp det men det fungerade inte. Det ser dock bra ut, verkar inte vara sig längre och Zammy är pigg, mycket pigg!

Zammy tar allt tvättning och medicinering med mycket stor ro, förutom när han inte får gå ut. Det pratas och pratas hela kvällarna i ända. Ska bli skönt när antibiotika-kuren är slut så han kan få ut och kuta lite.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Då känner sig Matte lugn och Prinsen (som iof inte har vett att skämmas) är också lugn. *ler*
Tazz o Kram

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Miaow Miaow !
Kul att ni hittade in till mig med :)
Ser att Zammy ser ut ungefär som jag gjorde för ett tag sen när jag blev operad = rakad på skuldran :(
Hoppas du inte behöver springa runt med nån sån där FÅNtratt Zammy !
Jag var väldans glad över att slippa den :)

Nea theCat sa...

Klart han grälar på er för att ni plötsligt blivit döva och inte öppnar dörren för honom. Kan ju bli sur för mindre :D

Nosgos

mooch sa...

I helgen har Zammy fått vara ute en sväng. Blev en betydligt nöjdare kisse kan man ju säga!

Verkar som om såret läker som det ska, inga mer svullnader eller så. På onsdag är sista dagen för medicinen, tror jag han blir himla glad för med.