söndag 23 december 2012

Mamsen, sillförstöraren

Zammy här. Mamsen håller på att förbereda julen hemma och idag höll hon på med julgodis...trodde jag iallafall. Hon hade öppnat två fina burkar med julgodis (sill) och sedan FÖRSTÖR hon dem genom att gömma dem i massa grönsaker och sedan hälla på någon äcklig vätska som luktade citron. Fy bubblan. I och för sig fick jag smaka en liten bit innan allt det där "äckliga" kom på men jag ville ju ha hela.... ju!!!
Mamsen här. Zammy uppskattade inte att jag gjorde inlagd citronsill av hans "julgodis". Fast vad han inte vet om än är ju att det vankas massor med godis även till honom på julafton... Inte lätt att vara en godissugen misse i den här familjen inte!

5 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

Det är mycket gottigt våra 2benta förstör med en massa läbbigt påhitt...

JulMjauis å en kram från vår matte till er

Unknown sa...

Men stackare..... Ligan lider med dig. :-(

Pelle sa...

Riktigt ser din förtvivlan kompis! Här stekte matte köttbullar av min färs, men lök i(usch). Brydde sig inte om mina protester!
Men jag fick en massa gott igår när vi åt julmat så det slutade väl.

Unknown sa...

Crazy Cat Lady på ett hel annat sätt med andra ord. :-P Ja dessa galna kattmännsikor det finns. Perfekt kattmat ska saboteras på detta sätt. Det är skam. :-)

simszanne sa...

Ja citron lär inte gå hem hos stackars katterna :)