lördag 30 augusti 2008

Mille upptäcker sitt nya hem

Idag så blev det första riktiga uteturen när Mille verkligen vågade gå utanför dörren:

"Vad är det där läskiga där ute. Det blåser, porlar, swichar och...ah, en fluga... jag kommer, vänta på mig!"


"Jag trivs alldeles utmärkt här i klätterrosen brorsan så det är bara att du makar på dig!!"


Idag upptäckte Mille också för första gången att huset har en ovanvåning. Trappan blev genast en favorit!


"Titta brorsan, jag sitter längst upp!"


"Hmm, undra om jag ska våga kliva hela vägen upp..."


"Ähh, jag lägger mig här ett tag!"


"Hmm, vad är det där för orangt som dinglar nedanför dig Zammy??"


"Jag tror jag kan nå det härifrån!"


"Sådär ja, nu har jag den nästan!"


"Zammy: Hör du du du lilla glinet. Det där är min svans!!"


"Mille: Svans? Är du säker på att det inte är en dammvippa??"


"Zammy: Dammvippa, nä nu du...!"


"Mille: Aaaaaaahhhhhh! Mamma!!"


"Zammy: Dammvippa va! Ta tillbaks det!"



Och så blev det race igen genom hela ovanvåningen!!

Inga kommentarer: