måndag 5 januari 2009

Husdjursmässan i Kista

Så var det då dags för Husdjursmässan i Kista. Såg fram emot att gå och också att få se min första IDP-utställning för katt. Tyvärr motsvarande inte mässan mina förväntningar men lite positivt fanns det där ändå; fick träffa Mia som hade med sig MCO:erna Soya och Chili samt fick gosa Bengal.

Tvyärr så hade mässans papegojjor bestämt sig för att hålla serenad hela förmiddagen och det gjorde att alla katter kanske inte visade sig från sin bästa sida. Jag menar, vem skulle göra det med det skränet hela morgonen. Soya ville helst vistas i buren men det gick ändå bra framme hos domaren och hon fick en fin bedömning;


Soya hos domaren


Mia med Soya hos domaren

Och för första gången fick jag träffa lilla busfröet S*IsaRos Lynx Red Hot Chili Peppers eller Chili som han heter till vardags. Chili spenderade större delen av förmiddagen med att försöka bryta sig ur buren. Till slut var det bara att låta honom komma ut på bordet och leka av sig.

"Det är jag som är Chili!"


"Jag kan döda vippor som ingen annan!"


"Grrrrr, mums!"


"Vad är det där du flashar med för något va???"


"Doing the Macarena...."


"MIN vippa!"


"Ge hit då!"


"Du bara skojas ju hela tiden..."


"Kom tillbaka och lek mer med mig sedan, OK?!!"

Chili är verkligen ett riktigt litet show-charmtroll (och grymt lik Zammy på den sista bilden...!). Det är något speciellt med RÖDA kissar!!

Inga kommentarer: