torsdag 26 februari 2009

Morbror Max opererad

Idag så ringer min mamma och talar om att hon har lämnat Max på sjukhuset. Max är en mycket snygg, svart huskattpojk på modiga 5 kg+ och har uppnåt den härliga åldern av 10 år (blir snart 11). Detta är Max;


"Jag kan väl inte hjälpa att min dumma syrra tar kort på mig precis när jag fällt öronen bakåt, så det så!"

Iallafall. Max har vårtor. Ja, du läste rätt. Jag har heller aldrig träffat på en katt med vårtor innan men Max har det. Vetrinären har tidigare sagt att de inte är något att oroa sig över om det inte händer något speciellt. Nu tyckte dock min mor att de hade växt, onormalt mycket. Tid bokades hos vetrinären med en gång i morse.

Efter undersökning så kommer vetrinären fram till att de här vårtorna bör tas bort;
Vetrinär: "Max måste bokas in för operation."
Mamsen: "Jaha, när kan vi boka in det då?"
Vetrinär: "Vi kan ta honom med en gång så opereras han idag."

Snacka om att tappa hakan, vilken service. Mamsen fick se Max bortburen i korridoren, hårt kramande vetrinären (snacka om pluspoäng på kontot).

Ikväll har Max fått komma hem, fortfarande mycket dåsig av narkosen men allt har gått bra. Tack och lov. Vetrinären har tagit bort en mängd vårtor (7 st) och de har skickats in för ananlys. Svar kommer om 1½ vecka. Här håller vi tummar och tassar för att allt är OK.

Nospuss till dig Max och till mamsen

1 kommentar:

Tre katter sa...

Ja, hoppas verkligen det är "snälla" vårtor som Max hade fått!

*Tre katter håller tummarna*