måndag 17 augusti 2009

Mamsen, jag vill ha ett bad!

"Mamsen. Nu är det så här va... att jag, Zammy;
Idolbild på Zammy
behöver ett bad!"

"Jag har försökt visa dig på alla sätt jag kan komma på";
Zammy vill bada
"Jag har legat i bidén..."

Zammy vill bada
"Inte speciellt roligt kan jag tillägga..."

Zammy vill bada
"Jag har sovit i duschen"

Zammy sitter i dammen
"Jag har satt mig i dammen!"

"Men du verkar ju inte förstå. Det är dags för MITT BAD!"


Såja lilla gubben. Det är klart att du ska få ditt bad. Så här nöjd var Zammy efteråt med att ligga och torka i solen. Ingen hårfön för den grabben inte!
Zammy solar sig efter badet

Skämt å sido men Zammy fick sitt utställningsbad igår. Jag testade för första gången att använda Bio-Grooms Super Cream och jag måste verkligen säga att resultatet var över förväntan. Pälsen är helt underbart mjuk och silkig och gigantisk jättestor (på ett bra sätt). Zammy ska på utställning på lördag så det var egentligen därför som han fick bada.

Jag får se om jag måste bada om honom en gång till innan dess, förhoppningsvis inte. Jag badade så pass tidigt för att få chansen att använda Bio-Grooms Super Cream. Jag hade hört att den kunde vara svår att skölja ur. Med facit i hand så kan jag säga att jag inte hade behövt bada så tidigt. Det var inga problem alls att få ur den ur pälsen på Zammy. Så, då får vi hoppas att resultatet håller i sig till lördag!

3 kommentarer:

Inkan och Ligan sa...

Gud vad jag skrattade.
PluttGubben då.
Snacka om att ha seg Matte va ??

Tre katter sa...

Bio-Grooms Super Cream är verkligen grymt! Man kan nästan se hur mjuk Zammy blev efteråt i pälsen :)

ps. Bidé-bilden var oslagbar! :)

Tasskram från oss!

NoOne sa...

Mjauuuarn's såå många mysiga Foton på en ståtlig Pälskling ♥...
Jam & Kram från Oss!!!