torsdag 11 augusti 2011

Zammy fågeljägaren på nya äventyr

Eftersom Zammy och Mille har fått vara ute nästan varenda dag under semetern så har vi märkt att frukostarna blir en aningens lugnare på jobbmornar om de får gå ut medan vi käkar. Något som uppskattas väldigt mycket.

Jag hade som vanligt gett grabbarna mat och släppt ut dem och sedan sömnigt satt mig med min tallrik med yoghurt. Jag är inte direkt känd för att vara morgonpigg så när det börjar morras i min direkta närhet så tittar jag sömnigt upp på mannen (som står närmast) och undrar vad han håller på med. Upptäcker givetvis att det inte är han som morrar. Blicken faller då på Mille som sitter bredvid honom. Inte heller han morrar. Jag kollar då under köksbordet. Där sitter vårt alldeles egna lejon och STORMORRAR med en gigantisk fågel i munnen!

Då blev det fart ska jag säga. Zammy tar sats och springer direkt ut med Mille och de 2-benta inte långt efter. Zammy insåg väl ganska snart att han inte kunde få behålla sin fågel själv men inte hade han tänkt att ge upp för det. Så här gick det;

Zammy fångar fågel
"Mums, min fågel!"
Zammy fångar fågel
"Pappsen, om du tror att jag har tänkt att dela med mig så har du HELT FEL! Den är MIN!"
Zammy fångar fågel
"Bäst jag morrar högt så pappsen inte får för sig några dumheter!"
Zammy fångar fågel
"Hör du. Man kan inte ha gosstund mitt i jakten...! Sluta peta!"
Zammy fångar fågel
"Kom inte hit, då tassar jag till dig!"
Zammy fångar fågel
"Nääää, det här är fusk pappsen. Inte brottas!"
Zammy fångar fågel
"Jag sk-ter i om du är större än mig. Fågeln är fortfarande MIN!"
Zammy fångar fågel
"Pahhphen, pppffågln äää phaktisht miiing!!"
Zammy fångar fågel

Efter en hård fight var Zammy tvungen att ge upp. Fågeln fick sin begravning i skogen och Zammy smider nu nya planer på hur han bäst kan få behålla sina byten!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, stackars dig Zammy. Men du kämpade tappert in i det sista.
*svanshonnör*

Hjulia huller om buller sa...

Vilka underbara bilder!!!
Nu vet du att papsen inte vill gosa utan TA ditt byte, så nästa gång du fångar nåt och han kommer... SPRING ;-) !!!

=^.^=

Nosbuffar

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Fyy så taskigt av din husse att bara ta DIN fågel ifrån dig på det där viset :(
Jättefina bilder allihopa :)

Dui och Deco sa...

Snyggt jobbat och underbara bilder men det var allt bra tarvligt att ta fjäderkotlettin ifrån dig.Nosbuff

Nea theCat sa...

Meh HUSSE DÅ????? Om husse vill ha en egen fjäderstek får han fånga en själv tycker jag!

Fin pippis var det i vart fall Sammy.

Nosgos

Unknown sa...

Usch och fy hälsar Ligan.
Vi ses på söndag hälsar Prinsen och då ska vi jaga ihop. :-)
pst...... ett tips Zammy, ta inte in den nästa gång, utan låt Matte äta sin frukost i sin dvala inne i huset och håll dig kvar ute. dst...