tisdag 10 februari 2009

Hemma igen, utan dingeling...

Och nu har Mille fått komma hem efter sin kastrering. Jag och sambon hämtade en ganska tyst och lite medtagen kille från vetrinären i eftermiddags. Han visade sig dock vara ganska pigg när han väl fick komma ur buren. Tyvärr luktade han som en "hel hög", hade väl antagligen kissat på sig någon gång under dagen stackarn. Zammy missade inte detta tillfället att verkligen tala om vad han tyckte utan fräste ganska duktigt.

Mille efter kastrering
"Usch vad här luktar. Bäst att tvätta lite till..."

Mille efter kastrering
"Ja, skickar du iväg mig till det där konstiga stället så vet man ju inte vad som händer. Här luktar urk rent ut sagt, men jag håller på att städa...!"

Zammy och Mille efter kastrering
"Vem är du och var har du gjort av min brorsa?"

Zammy och Mille efter kastrering
"Här luktar du riktigt lurv alltså!!"

Zammy och Mille efter kastrering
"För att inte tala om här borta.... uuuuäääääähhhh!"

Zammy och Mille efter kastrering
"Och den här grejen stinker med. Aldrig att jag tänker ta den här buren till nästa utställning, bara så du vet det pappsen!!!"

Zammy och Mille efter kastrering
Mille: "Det serveras dåligt med käk på det här stället mamsen!!"
Zammy: "Bara för att han inte får äta efter han har varit hos vetrinären behöver ju inte det betyda att du ställer in mitt käk mamsen... fram med matskålarna nu!!"

Överlag så verkar allt ha gått väldigt bra ändå. Mille har dock inte varit speciellt kelig under kvällen utan mest superhungrig och legat och tittat och gnällt på allt och alla under kvällen. Inte så konstigt med tanke på den traumatiska dagen men ändå. Hoppas på att grabben repar sig humörmässigt till imorgon. Tänkte jobba hemma för att kunna hålla lite bättre koll på honom (och gosa lite extra så klart!).

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja du Mille,nu är det bara att vänta ett par veckor tills alla hormoner försvunnit också.
Din matte är duktig hon, som håller inne maten. Jag gav upp vid niosnåret och ställde ut torrfodret igen - annars hade jag inte fått sova något den natten!//Magou's och Bezzie's matte