måndag 4 maj 2009

Det var en gång en svamp...

I vår trädgård så har vi haft en "svamp", alltså, en vintergrön buske som är klippt som en svamp;


Jag är inte så jätteförtjust i barrväxter så nu var det dags att det blev något nytt där så det var bara att ta i med hårdhandskarna. För, som alla vet är det inte rena barnleken att ta bort en buske eller ett träd därför att man även måste ta bort rötterna. Sagt och gjort. Det var bara att börja gräva. Givetvis hade man fin hjälp i trädgården;

Mille påpekar att det faktiskt inte går att gräva upp busken med en snöskyffel...


Mamsen är benägen att hålla med...


Zammy inspekterar så inte skottkärran läcker... en mycket viktig uppgift!


Mille kollar så alla rötter är med...


Rotklumpen var lite läskig faktiskt...

Och nu står det där istället tre små plantor som förhoppningsvis växer upp och blir tre underbara klematis i blått, vitt och rött/vitt.

3 kommentarer:

MiaL sa...

Usch o fy, rötter är verkligen inget roligt. Vi hade fullt med barrväxter när vi köpte huset. Det tog några år innan alla var bortgrävda. Eländes elände med alla rötter.

Men det är ju tur att du har så duktiga medhjälpare! Jag själv har i natt haft tre sjuksköterskor. Drabbades av livets tredje maginfluensa (nära-döden-upplevlse) och alla kissarna var så oroliga varför matte sprang upp och ner från sängen o in på toa och dessutom var enveten med att stänga toadörren. När jag kommit ut från toa har det suttit tre kissar på rad och sett ut som frågetecken.

Jaja, man kan ha roligt åt dem jämnt men just i natt var jag inte så road.....konstigt....

Ha det så bra!

Tre katter sa...

Vi vill också gräva i jord! *drömmer om livet som trädgårdsmästare*

//Tre katter

MiaL sa...

Hej igen! Ang ditt inlägg hos mig. Kissandet har inte återvänt hos oss, inte än i alla fall. Men hon är ju inte ensam heller, det kan ju bero på det. Tack o lov har hon accepterat peeween fullt ut, det är jag verkligen glad för.

Ha det så bra!

/Mia