fredag 15 maj 2009

Syjunta

Nu är det snart dags för utställning och hög tid för mig att fixa färdigt Milles bur. Jag har länge tänkt att sy ett litet överdrag till buren för båda katterna verkar inte tycka om att den är relativt öppen runtom (svart nät). Givetvis så fick man lite hjälpredor när man satte igång;

Syjuntan
"Mamsen, tror du det här räcker med tyg...? Det är en STOR bur!!"

Syjuntan
"Ja, kanske då..."

Syjuntan
"Jag övervakar arbetet såklart!"

Syjuntan
"Och jag övervakar härifrån, det är viktigt att allt blir rätt!"

Syjuntan
"Mamsen, det här måttbandet här... behöver du det nu eller kan jag "låna" det lite...?"

Syjuntan
"Jag ser dig mamsen!"

Syjuntan
Så söt!

Syjuntan
"Jasså, skulle du ha måttbandet nu sa du... tråk!"


Syjuntan
Så här blev "alstret" när det blev färdigt. Nu kan Mille endast se ut framåt. Tror han blir lite lugnare i buren då. Vi får helt enkelt se i helgen då det är dags för Skogkattklubben Birkas utställning i Märsta.

Syjuntan
Mille inspekterar

1 kommentar:

Tre katter sa...

Lycka till på utställningen önskar vi!!!

//Zeke, Texas & Hajen