torsdag 7 maj 2009

Bilskrik och sprutor

Nu är det maj, och dags för Zammy att få sin årliga spruta hos vetrinären. Vetrinären hade lite strötider idag så jag tänkte passa på. Blev tyvärr försenad på jobbet så hem som en oljad blixt och hämta Zammy. Han uppskattade inte att bli "ivägsliten" från sin sköna eftermiddagslur och sedan till råga på allt, ÅKA BIL!!

Det lät han mamsen få veta hela vägen till vetrinären;
- "bau"
- "baaaau"
- "baaaaaaauuuuu"
- "BAAAAAAAAAAUUUUUU"
- "BAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUU!"

Så lät det ungefär hela vägen dit. Väl där så var det dessutom dags för seleträning. Zammy fick komma in till vetrinären utan bur, endast iförd sele. Spännande men oooo så läskigt.

Vi fick snabbt ett eget rum som givetvis skulle undersökas grundligt;
Zammy hos vetrinären

Zammy hos vetrinären

Zammy hos vetrinären

Efter massor med beröm från sköterskan (som var Maine Coon-älskare och det skadar ju aldrig) så fick han sprutan och det gick jättebra. Han blev dessutom vägd, 5,35 kg. Zammy har blivit en STOR kille! Det kollades även att hans chip satt kvar på rätt plats och fungerade som det skulle och det gjorde det. Allt bra!

På vägen hem var det något mindre ljud i bilen och sedan så blev det massor med mat och en promenad i sele utanför kattgården. Zammy myser nu i kattgården och verkar tycka livet är rätt så OK ändå trots eftermiddagens äventyr!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Uäck! Det börjar bli dags även för mig nu är jag rädd. Men jag vet var husse har gömt kattransporten, så om han öppnar klädkammaren så är det jag som flyttar.
Heja Zammy, visa matte vem som bestämmer!

Inkan o Ligan sa...

Men plutteälsklingen då.
Pussar från oss i massor.
:-)

Tre katter sa...

Jag kör också oburad till veterinären. Det är lixom lite coolare!! :)
Tassar från Zeke

Buffe o Vinnie sa...

Jag vet hur det känns Zammy, var ju där själv härom veckan, elelr itne just där men för samma grej var jag hos vet. Men matte var jättestolt när jag var där sa jag inte ett knyst utan var bara nyfiken o skulle udnersöka
/ Kram Buffe