onsdag 20 maj 2009

Mammas rymmare

Så spenderar man en natt borta från hemmet och pratar med sambon i telefon;

- ... och förresten, Zammy har varit ute på egen tass igen.

- Vaa??

- Ja, när jag kom hem så öppnade jag dörren ut som vi brukar göra och tänkte inte mer på det.

- Gosnosarna rusade ut kan jag tänka...

- Ja absolut. Efter en halvtimma så kom jag på det..."Zammy rymde ju förra veckan" så jag gick ut och kollade. Och givetvis, ingen Zammy i kattgården.

- Den lilla busen.

- Några timmar senare behagade han strosa över grannens trädgård så jag kunde fånga in honom.


På vägen hem idag så blir det besök förbi Bauhaus så jag kan fixa den sista biten stängsel så vi kan hänga dit det sista överhänget. Mammas duktiga klättrare får då betydligt sämre flyktmöjligheter. Givetvis var Zammy själv väldigt nöjd över tilltaget!


Zammy, mammas rymmare

3 kommentarer:

Sol-Måne sa...

Vilken busunge och en väldigt snygg sådan också.

Unknown sa...

Heja Zammy! Är själv expert på rymning. Faktum är att jag var så duktig att husse inte längre släpper ut mig utan koppel. *mutter* Kul att höra att andra katter tar efter mitt förnämliga exempel.

Anonym sa...

BUSUNGE! ;) SÖTNÖT oxå! Puss!