onsdag 3 juni 2009

Blåsningen

Inför de två utställningarna som Mille var på för ett litet tag sedan så var det ju bad som gällde för honom. Båda gångerna som Mille badade så var Zammy med i badrummet och kollade läget så att det inte pågick några oegentligheter =) Han såg också rätt nöjd ut med att han slapp bada!

Efter bad och torkning så är det ju egentligen dags för hårfönen, inte Milles största favorit. Det brukar gå bra i ungefär 10 sekunder, sedan vill han fly. Är man två så klarar man nog av att få in 1-2 minuters föningstid innan Mille absolut inte klarar av att vara kvar längre.

Under tiden som jag och sambon försökte föna Mille, på strykbrädan på en handduk, så hade Zammy tagit post ovanpå fåtöljen, cirka 10 cm från där Mille "åkte på en blåsning". Zammy var inte ett dugg rädd för ljudet utan låg helt lugnt kvar. När vi försökte visa Mille att det inte var någon fara genom att även föna lite på Zammy så låg Zammy lugnt och snällt kvar och njöt av vinden.

När Mille hade hoppat ned och gömt sig bakom fåtöljen så sträckte Zammy ut sig ordentligt på strykbrädan och inväntade nästa föningsomgång;

Zammy softar på strykbrädan
"Mille, föning är väl ingen match över huvud taget. Det är ju bara att ligga och slappa..."

Zammy softar på strykbrädan
"Kolla här så får du se!"

Zammy softar på strykbrädan
"Mamsen, lite mer på tårna tack!!"

Zammy softar på strykbrädan
"Ja, jag vet, men det är gott just på tårna...!"

Zammy softar på strykbrädan
"Åh vad skönt det är att stretcha också!"

Zammy softar på strykbrädan
"Så skönt så jag zzzzomnar!"

6 kommentarer:

Pälsklingarna sa...

Wow, är riktigt imponerad över Zammy som tycker om hårblåsen.
Idden däremot håller med Mille om att det är jätteläskigt med hårblåsen.

Kathleen sa...

Åh Sammy, kan du inte åka tvärs över länet och visa Magou och Bezzie att det är mer skönt än farligt???

Unknown sa...

Oj så modigt. Själv springer jag tassarna av mig när husse kommer med såna där vrålmaskiner. *ryser*

Tre katter sa...

Hihi! Du är väl för cool Zammy!
Jag gillar inte heller fönen, men jag måste inte döda den längre :)

Nosbuff
//Hajen

Tre katter sa...

Är du verkligen min bror Ider? :) Jag kör Zammy-stilen med fönen och det är såååå skönt! :) Dock tar min päls typ två timmar att bli torr.. :/

//Zeke

Ligans Talesman sa...

Men jisses Zammy !?
Dax att ta en tripp och hälsa på dig igen.
WOW säger vi här bara.
Puzzel slet sig och ville sätta sig på bussen för ett litet kärleksmöte. Tur du är kastrerad gubben. :-)