tisdag 9 juni 2009

På besök hos Shantaram's (del 1)

I söndags så var jag och Sandra på besök hos Mia på Shantaram's. Det är jaktplanskullen som huserar hemma där nu. En hel hop med busiga 8 veckors Maine Coon-ungar!!! =)

Jag och Sandra fick händerna fulla och kamrorna gick varma. Tyvärr så har jag tydligen inte lärt mig inställningarna på kamran ordentligt för det blev en himla massa sudd (och det berodde tyvärr inte bara på att kattungarna studsade runt som galningar *smile*) Himla kul var det iallafall!

En massa bilder blev det så jag får nog dela upp det på fler inlägg. Här kommer iallafall hela högen av busiga kattungar i jaktplanskullen;

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
S*Shantaram's Kittyhawk med sin uppskattade IKEA-leksak

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Närbild på S*Shantaram's Kittyhawk.

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
S*Shantaram's Spitfire testar leksaken också...

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
... och kom fram till att den var rätt kul!

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
S*Shantaram's Seawolf tittar "förfärat" på.

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
S*Shantaram's Mirage, kullens absoluta busunge. Ack så söt!

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
S*Shantaram's Mirage igen, enda bilden jag tror hon faktiskt satt still på. Sedan var det full fart hela tiden!

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Profilbild på Seawolf

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
S*Shantaram's Skywarrior har slocknat i soffan. Han kunde verkligen sova på alla håll och utan att röra en min om man flyttade på honom. Underbart söt!

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Hemma hos Mia bodde även en liten 13 veckors ragdoll kallad, King Kong. Trots att han är 5 veckor äldre än Maine Coon-ungarna så spelade de nästan i samma division storleksmässigt sätt. Vilka brottningsmatcher!! =) Här fightas King Kong med S*Shantaram's Starlifter.

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Mirage ser lite lagom putt ut...

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Spitfire ser supergullig ut!

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Skywarrior (även kallad "kossan" pga det svartvita mönstret) och Mirage.

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Spitfire på bushumör!

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Bus bus bus.

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Seawolf kollar in fotografens väska...

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
... och funderar på att käka upp den men tänker sedan om =)

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Ett försök till gruppfoto men det brukar ju gå sådär när kullen är pigg...

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
"Kossan" tar en liten tupplur!

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
"Sisten upp för stolpen är kass!!" =)

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
*klättra, klättra*

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
*klättra, klättra*

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
*klättra, klättra*

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
"I'm the winner!"

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
"Ner med dig syrran, den här äger jag!"

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
"Kossan" i ytterligare en härlig sovställning.

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Spitfire är en liten tröttfis.

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
zzzz.

Shantaram's jaktplans-kull, Maine Coon
Skywarrior är ju bara för söt. Inte undra på att hans mams har fallit för honom!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Oj vilka fina kort. Minns själv när man var liten och söt..are.

MiaL sa...

Hörrö, vet du inte att det finns en lag som förbjuder en att visa så söta kissungar???!!!! Jag sitter ju här och får sockerchock! Men eftersom 7,5 kg Nalleman just nu har fått för sig att han är en 8 v kattunge, så tror jag att jag kan låta bli att falla för frestelsen, kanske kanske.
Fina foton i allafall. Förstår ditt problem med suddiga motiv, jagade mina egna fotomodeller i går och det är TUR att man har digitalkamera säger jag bara!

/Mia

Tre katter sa...

S*Shantaram's Skywarrior!!!! Mums!! :)

Ligans Talesman sa...

Mycket söta ! :-)

Nette sa...

Snacka om sötchock! Helt underbara småttingar! :-)