fredag 26 juni 2009

Kolla pappsen, vi rullar!

När pappsen kom hem igår så ville vi gå ut med en gång. Snäll som han är så släppte han ut oss och vi var ju bara tvugna att visa honom hur mycket vi diggar att gå ut;

Zammy och Mille rullar
"Titta pappsen, det här är ju kanonskönt!"

Zammy och Mille rullar
"Åh, uteplatsen!! Att bara få rulla i solen..."

Zammy och Mille rullar
*njuta, njuta*

Zammy och Mille rullar
Zammy: "Men hördu brorsan, hur rullar du? Knasboll! Pappsen, titta på mig istället!"

Zammy rullar
"Jag rullar mycket bättre än brorsan!"

Zammy rullar
"Kolla bara hur jag sträcker benen!"

Zammy rullar
"Meh, kolla ordentligt då!"


Mille rullar
"Ja, min brorsa är bra konstig...!"

Mille rullar
"Men jag kan njuta jag!"

Mille rullar
"Kolla bara här, jag börjar från ena hållet..."

Mille rullar
"...och så vrider jag elegant till andra hållet..."

Mille rullar
"...och så är jag över!"

Mille rullar
"Åh vad skönt det här är!"


Till sist tar vi lite synkroniserad rullning från grabbarna bus;
Zammy och Mille rullar
"Se, jag och brorsan på samma håll!"

Zammy och Mille rullar
"Inte illa va!"

Zammy och Mille rullar
"Nä, nu är det dags att jaga fjärliar, kom igen nu brorsan!"

Over and out!
Zammy och brorsan Mille

7 kommentarer:

Unknown sa...

Mjaou! Ni verkar ha det lika varmt och skönt som en annan här. Visst är det kalas att rulla runt på den varma marken. Ännu bättre är om man hittar en stor sandhög att rulla igenom. Testa det. Era människor kommer att skrika högt av lycka när pälsen skiftar färg. *hehe*

Buffe o Vinnie sa...

Gud vilka sötnosar!
Första bilden på Zammy där ser han sååå go ut att man bara smäller av!!

Vi får ta o komma o hälsa på snart =)

kram från oss

Tillemora´s sa...

Mmmmm vilka gosiga bilder! Det är nästan så att man själv vill lägga sig där och rulla runt i värmen *haha*
Kram Maria

brollekatts sa...

Åhhh, det såg riktigt härligt ut! Myskillarna * puss på er*

Kommer ni till UK:s utställning?

Linda Gavin sa...

gud vilka härliga bilder! det finns inget mer underbart än att se katter njuta! hoppas de fick vara ute hela dagen!

Tre katter sa...

Skönt att ni håller er på stenmarken iallafall.. Hajen och Zeke rullar sig i sandlådan här på innergården.. Det är INTE uppskattat av matte som får sand i sängen sen..

Ligans Talesman sa...

Precis sådär håller Ligan på härhemma. Man tror aldrig att det ska kunna bli utställningskatter av dom igen när dom kommer ut under huset.
Det är ju så skööönt juh.