lördag 11 juli 2009

Han har snott stolen!

Lite lagom syskonkärlek mellan bröderna nu. Härom dagen hittade jag något konstigt på Milles nos, såg först ut som minimyggbett men visade sig sedan vara sårskorpor. Jag tror "någon" har tufsat till honom med klorna eller tänderna. Inte så konstigt när man får bevittna scener som den här;

Mille och stolsplatsen
"Brorsan, vi kom ju överens om att du fick platsen under stolen först och sedan skulle jag få sitta där, nu är det min tur!"

Mille och stolsplatsen
"Jag är mycket större och starkare än du... det är lika bra att du flyttar på dig... för nu är det min tur!"

Mille och stolsplatsen
"Men snälla brorsan, se så snäll jag är, ger dig nospuss och allt. Nu kan du väl flytta på dig?"

Mille och stolsplatsen
"Ska jag behöva tufsa till dig för att du ska flytta på dig?"

Mille och stolsplatsen
"Mamsen hjälp, brorsan flyttar inte på sig och nu är det ju MIN TUR! Buuuuäääää!"


Stackars Mille-fis. Inte lätt att ha en kaxig, rödhårig brorsa! =)

1 kommentar:

Inkan o Ligan sa...

hahahhahah
Så stor och så feeeg.
*ler*