onsdag 1 juli 2009

Mamsens tjurkart

Vi håller på att bygga om uterummet hemma (bilder kommer när de hoppat ur kameran och till datorn *smile*). På grund av lite rivningsmaterial med en massa spik så fick luddrumpan och gosnosen vara inne en sväng igår medan jag bar ut detta. Det tyckte de inte om.

Zammy protesterade genom att TOTALT VÄGRA komma in igår när vi skulle gå och lägga oss. Jag tror jag jagade honom genom trädgården fram och tillbaka säkert 15 gånger innan jag till slut fick tag på en svanstipp. När jag lyfte upp honom var han stel som en pinne och såg fantastiskt sur ut. Inte skulle han gå in inte.

Och här kommer en bild på mamsens lilla tjurkart;
Zammy tjurkart
Ja, jag vet, gammal bild. Nya kommer snart =)

4 kommentarer:

Magdalena sa...

Hehe det där med att jaga katt känner jag igen!! Här ska Smokie jagas och lockas låååång tid innan man får fast honom, när vi ska ta kvällen. Jo då han blir även stel som en pinne och citronsur när man väl får fast han. Så poppis hos honom kan man glömma att man är när det ska kvällsgosas. Tur är väl att hans "syskon" är mer samarbetsvilliga :-).
Och även om dom små legisterna visar upp ett (underbart)tryne som de tror man ska få dåligt samvete av , så kan man inte annat än ge dom en stoor puss på truten och säga JAG ÄLSKAR DIG, ändå.

Kram på er allihop !!

Unknown sa...

Vem hundan vill gå in när det är så varmt att pälsen nästan börjar brinna? Fram för fler pälsfläktar!

Tre katter sa...

Men han är väl för snygg när han är sur! :)

Tass tass från Tre katter i sommarvärmen

Ligans Talesman sa...

*fnissar*
Han ser verkligen gräsligt sur ut.