torsdag 9 juli 2009

Har ni fiskar i er damm?

Fisk i dammen? Det låter ju som överkurs. När man kan ha en katt i dammen istället... Här hittade jag Zammy häromdagen;

Zammy i dammen
"Zammy, vad gör du i dammen??"

Zammy i dammen
"Sitter här och filosoferar lite... vaddå då?"

Zammy i dammen
"Mamsen, är det inte lite väl lite vatten i den här dammen?"

Zammy i dammen
"Och ingen fisk, var är fisken?!!"


En liten förklaring kanske kan vara på sin plats *smile*; Tyvärr hade vi en spricka i den här plastdammen som gjorde att vattnet till den större dammen hela tiden tömdes ur. För att råda bot på problemet så slog vi hål på den här lilla dammen och tömde den på vatten och har nu endast vatten i den stora dammen som är nedanför. Istället så används den tillfälligt som filterförvarare. Meningen är att vi ska bygga om det hela men så långt har vi inte kommit än... =)

6 kommentarer:

MiaL sa...

Jag tycker i alla fall att den "fisk" som är i dammen nu både är snyggare och gosvänligare än vilken guldfisk som helst! :)

Nospussar till både Zammy och Mille!

Kommer att kika in även när jag är över Atlanten så det vill till att ni kissar sköter er!

Förresten var det bra att Mille kollade husse o altanbygget, vem vet hur det annars hade gått? Snett o vint, kanske? hihihi
Visst är det underbart med "stjäpsamma" katter. Jag får stänga in eller släppa ut mina när vi får hem hantverkare för kissarna ska hela tiden vara där med nosen mitt i händelsernas centrum.

Unknown sa...

Vilket mod att sitta där vattnet ska vara. Själv skulle jag tassat iväg så att det "dammade" om det. *fniss*
Akta pälsen kompis.
Tassen.

Tillemora´s sa...

Jag har ingen damm men skulle jag ha en så skulle jag hellre vilja ha Zammy i den än fiskar!!
Kram M & CO

Maria Thorbjörnsson sa...

Sikken cool grej att ha hemma-eget spa-vår matte sätter bara ut små fågelbad-utan fåglar-lika bra de...
Ha det....LOLIS

brollekatts sa...

Zammy vilken sötnos du är! Hoppas matte o husse fixar dammen och lite firrar till dig.

Kram från brollekattfamiljen

Sol-Måne sa...

Vilken snygg guldfisk i dammen. Det är lika bra att ha den torrlagd annars försvinner nog den sällsynt snygga guldfisken från dammen ;-)