torsdag 22 oktober 2009

Gissa vem vi vaktar...

Tamlin på besök
Inkans Tamlin så klart...

Inkan har ju åkt iväg på storäventyr med Vitöra (till WW) och då måste ju Prinsen få lite sällskap med två stora lekfarbröder. Prinsen kom igårkväll och intog huset så som en prins ska, utan att ta speciellt mycket hänsyn till de två stora "bestarna". Han knatar nyfiket runt och undersöker varje vrå, tätt följd av Zammy som undrar vad det här är för en liten filur. Mille var mest avvaktande och skeptisk och fällde en och annan kommentar (morr) men mer var det inte.

Lite fler bilder från kvällen;
Tamlin på besök
Tamlin hittade direkt Zammys favoritklösträd. Det var MYCKET KUL!

Tamlin på besök
"Jag ska ta den där flärpen!"

Tamlin på besök
"Ha ha, nu har jag den!"

Tamlin på besök
"Meeeh, nu har jag ju fastnat..."

Tamlin på besök
Trappan, alltid lika poppis bland alla katter som hälsar på!

Tamlin på besök
Prinsen blir inspekterad från alla håll...

Tamlin på besök
Grabbarna ser något mer nöjda ut än vad de egentligen var. Varför undrar ni? Det stavas B-L-I-X-T!!

Efter en massa undersökande, bus, lek, invigning av lådan med både 1:an och 2:an så var det hög tid för sängen. Tamlin tog genast plats på mitt sängbord (där Zammy brukar ligga) medans Zammy och Mille lade sig att sova på sovrumsmattan. Natten förflöt väldigt lugnt. Ett litet tokbus-race vid midnatt men annars så var det hur lugnt som helst. Tamlin till och med sov en stund bredvid min huvudkudde, den lilla gosingen.

Morgonen har dock inte varit fullt så lugnt. Det är då som Zammy och Mille brukar busa mest och det lär de Tamlin duktigt hur man gör. Eller rättare sagt, jag tror Tamlin visste hur man gjorde innan men ändå...

Lycka till nu Vitöra på WW så ska vi ta väl hand om din nya lekkompis här!

1 kommentar:

Ligans Talesman sa...

Min Prins.
Märks att du kommer från en miljö med mycket liv och rörelse.
Urmatte då.
Och sedan flyttade in hos Lá Liga där det definitivt inte är speciellt lugnt.
Nån gång.
OLiver och Bandit kommer dock ha tråkigt till jag kommer tillbaka.
:-(
Tack för att du tar hand om Prinsen så fint.
OCH, han ska tillbaka va !!