onsdag 7 oktober 2009

Mille mailar

Igår kväll sitter mamsen hemma vid köksbordet och jobbar. Hon tar en liten paus och tittar på House. När hon återkommer till datorn så ligger Mille på stolen nedanför och ser VÄLDIGT oskyldig ut. Notera hur skärmen ser ut (bilden är vriden åt höger);


Här är en närbild av skärmen, ja, jag vet, man ser inte mycket mer än skärmbilden men i normala fall ska den ju inte vara vriden åt det hållet... (Start-knappen sitter på bilden längst upp till vänster!!!);


När jag äntligen skrattat färdigt åt min kisses lilla tilltag, och lyckats få tillbaka bilden på rätt köl (det tog ett tag) så börjar jag inspektera om han har "gjort" något på datorn. Det har han! Han har lyckats med att maila min franska kollega (jag hade just startat ett mail till honom). På slutet har han lagt till två "Mille-rader" med specialtecken, siffror och bokstäver. MYCKET DUKTIG KISSE!

Mamsen fick sig iallafall världens asgarv. Tänk er att behöva förklara för en utländsk kollega; "Sorry, my cat e-mailed that...". Mycket troligt eller hur!! =) =) =)

4 kommentarer:

Pius sa...

Företagsam gosse du har, en kollega i min smak.

Tass Sangi

Anonym sa...

hej.
ja det är så det ska gå till...
*kattfniss*

Dui och Deco sa...

Det var bra jobbat.. Hur går det med er efter gårdagens läskigheter?
Tasskram

mooch sa...

Dui och Deco: Läget har nu lugnat ned sig. Milles klor ser betydligt bättre ut men mamsen får inte pilla så mycket, surprise, surprise!

Det är helt OK att gå ut iallafall och det är ju huvudsaken!