tisdag 13 oktober 2009

Besviken på EverClean...

Skickade följande mail till EverClean idag;

- - - - - -
Hej! Jag har nu använt EverClean till mina katter i 2 års tid. Vi började med "Low track", sedan byttes det ut. Vi gick över till "EverFresh", sedan byttes det ut mot "Less track". Varken "Low track" eller "EverFresh" har dammat speciellt mycket men det gjorde de senaste 3 lådorna av "Less track". Nu till frågorna, är det meningen att det ska damma så här mycket eller är det fel på produkten? Har ni bytt formula mellan "Low track", "EverFresh" och "Less track"? Varken vi eller katterna är speciellt nöjda just nu och vi funderar på att byta sand. Kan man förvänta sig någon förändring?
- - - - - -

Tror ni man får någon respons? Har ni märkt någon skillnad på EverClean de senaste månaderna (ungefär när det gick över från 11,3 kg till 10 kg??).

7 kommentarer:

Dui och Deco sa...

När du säger det så dammar det faktiskt mer. Vi ser med spänning fram emot svaret. Trots allt är vi många som använder everclean så de borde reagera.. Tasskram

Tre katter sa...

Vi använder inte Everclean men vi hoppas att det löser sig och att ni kanske kan få ersättning på något vis och det viktigaste - en förklaring!
Håller tassarna!

Nospuss
//Tre katter

Kathleen sa...

Toalett ansvarig meddelar att han har astmaanfall vid varje påfyllning. Ska be Carina på CKH djurfoder att ta upp det, hon kan rya till

brollekatts sa...

Har använt EC i 10 år! Slutade för ett år sedan......innan vi fick dammchock.
Har sedan ett år tillbaks använt Simplicity Plus och är helnöjd. Det var Karsten på BeCat som rekommenderade mig den sanden.
//lena o grabbarna i Uppsala

Anonym sa...

hej!
gör som vi gjorde när Katty kattströ dammade= ring till dem!
jag ringde och hon som svarade sa att jag skulle få göra en undersökning,så hon skickade hem kuponger så jag skulle under 4månaders tid gå och hämta en gratis säck med hjälp utav kupongen och det skulle INTE ha samma nummer i botten,eftersom olika nummer är olika partier....
så vi hade gratis sand i 4månader och inte en enda dammade!!
varje säck kostade 60kr så jag fick u totalt kattsand för240kr gratis..katty verkar vara rädd om sina kunder iallafall...
/tassen

Kathleen sa...

Tja igen!! Jag pratade med Carina på CKH djurfoder idag igen, som skulle ta upp detta vid nästa beställning. Men hon ville också att vi skulle ringa själva till importören, på telefon 630 73 00 och klaga(ju fler desto bättre). Carina fick klagomål förra året också, när hon pratade med distributören så bekräftade de att det var fel blandning i paketet (för lite vatten) och alla som klagade fick nya paket!

mooch sa...

Tackar för all info!! Jag ska helt klart ringa importören! Jag tycker ju över lag om Ever Clean eftersom det luktar så pass lite och i normala fall är väldigt dryg.

Nu köpte vi faktiskt hem en annan sand för att testa igår, Extreme Classic tror jag den hette. Någon som testat den?