lördag 17 oktober 2009

Mille sjuk igen...

Vad är det med den här missen alltså? Först så slet han upp en trampdyna på tassen i somras, sedan så rev han sig i huvudet så det blev stora sår pga allergi. Efter det så blev han skrämd av rådjur så han rivstartade med klorna på tegel och slet dem blodiga... och nu är det väl antagligen någon eftersvit av det för nu har ena tassens trampdynor svullnat på insidan tassen och det luktar tyvärr infekterat. Jag fattar inte, med Zammy är det aldrig något sådant här!

Jag har ringt vetrinär men de kunde inte ge något besked om jag "borde" komma in nu eller inte så jag har bestämt så här. Svullnaden är nu grundligt tvättad (och tassen rakad med LadyShave *smile*). Mille vilar. Mår bra. Äter bra. Stödjer på tassen som vanligt. Ser det värre ut imorgon bitti så åker vi då.

Suck. Mamas lilla glin. Varför blir det alltid så här?

3 kommentarer:

Pius sa...

Vilken liten olycksfågel:-( Det är likadant med min Rambo, han hamnar hos veterinären titt som tätt.

Hoppas han kryar på sig ordentligt fort.

Nospussar!
Pius

Wikki Bloggkatten sa...

Och visst är det typiskt att det ska komma på lördagar, söndagar eller storhelger??? Lagen om alltings kattjäklighet. Hoppas det ger sig men kanske lite antibiotika behövs? Håller tassarna för Milles tillfrisknande.
NosPuss Wikki
PS: Tävling: Du vill väl va me?!! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12517543

Tre katter sa...

Åh så trist att höra!! Krya på dig Mille!!

Tasskramar
//Tre katter