onsdag 7 oktober 2009

Siames till granne

Vi har tydligen fått en siames till granne. Efter "5 blodiga klor"-incidenten igår så släppte jag ut kissarna på eftermiddagen. När jag tar en liten tur ut i trädgården en stund senare så ser jag Zammy sitta vid staketet mot grannen, längst bort i trädgården. Jag ropar på honom, han rör inte en fena. Jag flyttar lite på mig och får då se att han sitter och rå-glor på en siames som sitter 30 cm från gallret på andra sidan. Båda två är en aningens väsiga av sig men inte mer än så.

Jag går försiktigt lite närmare för att inte skrämma nya grannen, går ut genom dörren på baksidan och han/hon kommer då och hälsar, till Zammys stora förtret. En jättefin chocklad-maskad siames med knallblå ögon. Och halsband. Undrar var han/hon bor i området? Inte ofta man ser någon släppa ut sin siames så i villaträdgårdarna...

Tyvärr blev det inga bilder så ni får tänka er en jättesnygg chokladmaskad siames och en väsande Zammy *smile*

Inga kommentarer: